JAK ELIMINOVAT STRES A NAVODIT POCIT RELAXACE

úterý 2. října 2018

                                                                                                                                                                                         (zdroj Pinterest)
Stres je v dnešní době na denním pořádku. Mnoho lidí se během dne neumí zastavit a odlehčit tak tělu ani mysli. Škola, práce, rodina či trable v lásce. To vše nás denně ovlivňuje. Nátlaky a pocit úzkosti při pomyšlení na školu, kde musím zítra jít. Sevření hrdla či zrychlení dechu, když zaslechnu již v čekárně zubaře zvuk vrtačky.

Příliš mnoho stresu může vést ke zdravotním problémům. Je to takzvaný tichý spouštěč. Vede k negativnímu myšlení, kterého se my chceme zbavit. Já osobně jsem velmi citlivý člověk a proto u mě nastane období, kdy mě stres srazí na kolena. Avšak vyzkoumala jsem na sobě tipy jejž mi od nepříjemného napětí vždy pomohou. Pojďme si je tedy představit.

1. POZITIVNÍ MYŠLENÍ- Hned ze startu jsem si připravila nejdůležitější a zároveň nejtěžší bod. Vynasnažte se na všem zlém vidět to dobré. I kdyby to byl malý puntík v seznamu, zaměřte se na to. Nikdy není tak zle, abychom nenašli nic krásného. Ať už je to sluníčko, které se skrz mračno probojovává na povrch či úsměv neznámého kolemjdoucího, který pohled odlepí od špiček bot. Tedy od telefonu v ruce. Když ráno odlepíte oči, řekněte si- Dneska bude krásný den. Protože bude. Jakmile uděláte opak, ponese se tato myšlenka celý den. Neseženete místo k parkování, dostanete 2x více práce i když potřebujete přesně ve 3 hodiny vyzvednout děti ve školce. Pozitivní myšlení je základ celého dne i celého života. Věříte mi? Věřte.

2. PRAVIDELNÉ DÝCHÁNÍ- Zkuste se zamyslet nad tím, jak dýcháte. Kolik kyslíku do sebe dostáváte. I já to udělala. Při nadměrném stresu mnoho z nás zapomene dýchat. Ať už je to zkouška ve škole či čekání v ordinaci pana zubaře, sevře se nám hrdlo a máme pocit, že se pomalu nemůžeme ani nadechnout. Díky tomuto mělkému dýchání se kyslík u nás ani neohřeje, natož aby se dostal do bříška. Posaďte se do pozice, která je vám a vašemu tělu příjemná. Zavřete oči a zhluboka se nosem nadechněte. Nebuďte skromní, kyslíku je všude na okolo ještě dosti. Prociťte jej do hloubky vašeho těla, vašeho břicha. A nakonec pomalu s lehce pootevřenými ústy vydechněte. Opakujte to tak dlouho, dokud vaše napětí nezmizí. Jak snadné, časově nenáročné a přesto účinné.

3. PŘÍRODA- Balzám na duši máme všichni okolo sebe. Ať už se jedná o město nebo vesnici. Vypněte se, veškeré rušivé elementy ponechejte doma a vyjděte si ven nabrat nové síly. Procházka v naší krásné přírodě má blahodárné účinky na stres či pocit úzkosti. A proč? Protože jste jen vy, šumění stromů a cvrlikání ptáčků. Užívejte si pocit volnosti, větru ve vlasech i lehce zmrzlých prstů u nohou. Tak neváhejte, obejměte kmen stromu a čerpejte sílu z naší krasné matky Přírody.

4. LIDSKÝ KONTAKT- My lidé se velmi rádi socializujeme. Ať už se jedná o akčního extroverta či vlka samotáře introverta. Každý z nás potřebuje do života lidi, kteří tady pro nás budou, vyslechnou si nás a podpoří nás. Ačkoliv je dnes těžké rozpoznat, kdo z naších přátel je schopný nám opravdu pomoci a kdo se jen tváří na oko. Pravda vždy vyjde najevo a věřte, že ne všichni jsou proti vám. Vždy se najde někdo, kdo to myslí od srdce. Proto se neuzavírejte do bubliny, mějte srdce otevřené a nikdy v sobě vaše trápení nedržte se slovy Přečkám to sama.

5. KONTAKT SE ZVÍŘATY- Ačkoliv zvířata neumějí komunikovat naší řečí, vždy nám rozumí. Vycítí z nás smutek, radost, bolístky a podle toho se také chovají. Zda-li po svém boku nemáte osobu, které se můžete svěřit, svěřte se do ouška vašeho čtyřnohého miláčka. Nikdy se k vám neotočí zády a bude zde pro vás 24 hodin denně, 7 dní v týdnu.

6. CVIČENÍ- Zaručená metoda, jak zmírnit stres a napětí je cvičení. Ať už se rozhodnete vyběhnout, meditovat při hodině jógy či navštívit fitness centrum. Nejenom, že uděláte něco pro své zdraví (dvojnásobně), ale naberete nové síly a budete zkrátka šťastní díky uvolňování hormonu štěstí- endorfinu.

7. HORKÁ VANA- Neexistuje nic lepšího, než náročný den zakončit horkou vanou s pěnou sahající do oblak. Zapalte si svíčky, pusťte si relaxační hudbu a vychutnávejte si teplou vodu, která vám postupně nahřívá kůstku po kůstce vašeho těla a rozehřívá srdce.

8. ATMOSFÉRA, POSTEL, FILM- V neposlední řadě vypněte svůj telefon, odpojte se od sociálních sítí jako je Facebook, Instagram a jiné. Navoďte si příjemnou atmosféru pomocí svíček, aroma difuzérů (já osobně doporučuji difuzér s olejíčky od firmy Bewit), uvařte si váš oblíbený nápoj, vezměte si něco chutného na zoubek a ulehněte do postele k jakémukoliv filmu. Vychutnejte si jej bez veškerých rušivých elementů. Sociální sítě, zprávy, emaily nebo neumyté nádobí vám nikde neuteče. Buďte to vy, kdo utečete na chvíli do svého světa plného odpočinku a relaxace.

Každý z nás je jiná a jedinečná bytost, proto bude vyhovovat každému něco jiného.Kniha namísto filmu, káva namísto čaje. Poslechněte své srdce, dopřejte si dostatek spánku a relaxace, která je vašemu tělu i vaší duši nejvíce příjemná. Teď se zhluboka nadechněte a hoďte veškeré starosti za hlavu.
A jak bojujete se stresem vy?

1 komentář

  1. Príroda pomáha najviac a to pozitívne myslenie rozhodne tiež. Na mňa má takéto účinky ešte aj spev nakoľko sa mu tak okrajovo venujem.
    Bianka

    OdpovědětSmazat